Tisdagstema - Handgjord

17 februari 2009
 
 
 Edit Post
Tisdag och magsjuka. Snäll som jag är slipper ni detaljer. Men kul är det inte och det är bara att hänga med.

Handgjord är temat idag. Denna handgjorda skål blev jag blixtförälskad i under ett besök på en hantverksmässa på 80-talet. Eftersom att jag strax skulle fylla år fick jag den av min mor i födelsedagspresent. Minns tyvärr inte keramikerns namn, men signaturen på undersidan lyder EL-N. Skålen hänger med än idag och jag tycker fortfarande om både färgen och formen.


Fler bidrag hittar du hos TisdagsTema
 
 
kommentarer: 18 Skicka en kommentar

What a gorgeous piece of pottery, love the smooth lines and textures!

Tycker den är "gör"snygg trots att det är en 80-talare =) fast nu är det ju poppis igen med 80-talet!! =)

Åh vad fin!!! Förstår att du föll för den. Kram Kikan

Hejsan! Tur att det inte är några problem att umgås med magsjuka via internet iallafall, och här får du en stor krya på dej-kram också - hoppas den hjälper!?! <:-)

Jättefin keramikskål!!!

Verkligen otroligt vacker! :)

Ha en fin tisdag o kika gärna till mig!

Förstår att Du gillar skålen och så är det ju en present från Din mamma dessutom.
Tack för kommentaren hos mig och ha det så gott, trots magsjukan!

Det var en vacker skål.
magsjuka är hemsk hoppas att du kommar att krya på dig fort

Jättefin skål och hantverk. Förstår att du föll för den.
Krya på dig nu. :)

Den var jättefin! Jag hade dille på keramik på 80-talet också.
Du har den väl inte som "spyskål" idag?
Hoppas fö att du mår bättre!

Is that a Baby Bowl with the notch to rest the spoon in? Nice shot.

Jag faller alltid för keramik, ju större desto bättre ... den här skålen är jättefin - är den stor?

hej!
Kul att du gillade mina keramikalster!!

Vilka otroligt vackra bilder du tar, har suttit ett bra tag och kikat!
Hade jag lite mer tid skulle jag gärna gå en fotokurs,kanske hinns det med någon gång..

Krya på dig, magsjuka är INTE kul!!
Kram

Hej! Keramik är alltid fint och jag har fått tillfälle att skapa själv i detta material. Det var en fin bild på skålen. Utsmyckningen kommer fram bra i din bild.
Jag undrar varför vissa får så många kommentarer?
Välkommen att se mitt bidrag till omgångens Tisdagstema-
Hade med dig

Usch då, det låter inget vidare :/ ...stackars.
Hoppas du mår bättre idag, (18 feb) -och tack för att du inte hade kräkits i skålen ;)

Krya på dig!

Kram

This is beautiful....did you make it?

Skicka en kommentar