Fototriss - Doft/lukt

08 februari 2009
 
 
 Edit Post
Temat idag är Doft/lukt. Spännande tema! Det är ju så mycket som doftar och luktar. Tror jag förknippar ordet doft med något positivt och lukt med odör...
Mina tre bilder blev tillslut
1. vårdoft av skir grönska representerad av syrenblommor,
2. sommardoft av svalkande, salt skärgårdshav och
3. höstdoft av mjuk, fuktig mossa i svampskogen.




Fler tolkningar av temat hittar du hos Fototriss
 
 
kommentarer: 35 Skicka en kommentar

här vinner alla tre, finna bilder som förmedlar härliga dofter och lukter

Jättefina bilder!
Sista var verkligen fin med sitt djup och färgerna! Ha en fin dag.

Doften av syrener känns ända hit! I bilden av mossa har du fått fram så många vackra färger.

Syrenen är min favorit. Är underbart när dom börjar blomma men ack sån kort tid dom varar :o(
Ciao Annika

Jag älskar syrenen....
Kan känna doften redan nu när jag ser på min snöklädda syrenbuske ute.
Synne.

Dina bilder är verkligen fina...den sista, på mossan tycker jag extra mycket om!
Ha en riktigt skön söndag! Kramis

Bild nr 2 blir min favorit för dagen, ha det bra

Gillar alla dina bilder och dofterna ifrån dom! Men mest längtar jag nog efter syrenerna, fast just idag med all nysnö känns det långt bort!

Hej... Härligt med doften av syren.
/aw :9

Härliga doftbilder. Syrenen påminner om tidig sommar så den vinner. Eva

Syrenerna blir min favoritdoft hos dig, det är så mycket sommar! Milla

Syren vinner mitt hjärta / ha en bra dag

Det är nåt spök med bilderna hos mig. Kan bara se den första men visst känner jag doften från den. :)
Ha en fin söndag.

Fuktig mossa doftar härligt !!!! Oj alla bilder påminner om sommaren. Hoppas våren kommer snart !!!!

A glimpse of spring! It will be months before we see lilacs here so this was a nice treat. Great color and focus.

Mina tankar ränner iväg, och får mig att längta efter sommar å sol :)
I mossan, -är det fingersvamp månne?

Ha det gött, kram!

Nog doftar dina bilder alltid. Mossan från din triss är mest påtaglig i doft det här fallet
Hade/kram

Min mormor städade alltid när syrenerna började blomma. Skurade upp allt och när det var klart så tog hon in en bukett med doftande syrener. Jättefina bilder =)

Syrendoften älskar jag och till och med lukten av den, många tycker att den kan bli för stark i vissa hänseenden men jag njuter av den oavsett.

Att vara ute på havet och njuta av dess doft, bara man inte står för nära och känner dieseldoften, fick in lite av den nu när jag tänkte på mitt senaste tillfälle ute på havet.

Hösten, även mitt tema och den doften kan jag gå omkring i hur länge som helst. Brukar vara svårt att få mig därifrån.

/Avsändare Margareta G

Bara av att se dina bilder, så förflyttas man till dofterna. Syrenen, havet och saltet och mossan..Fin triss där 2an är min favvo i hård konkurrens med 1an.

Syrener, det är en doft jag förknippar med min mormor.
Härlig doft och härlig bild!

Syrener tycker jag oxo om, och havet älskar jag!
Vackra bilder alla tre!

/Caroline

Härliga dofter! Gillar farten i den andra bilden också.

Jag skulle gärna vilja lukta på syrener irl, just nu! Vi har 13 grader kallt o snöstorm, så det skulle sitta bra med lite sommar / vårdoft!

Hej!

Den underbara syrenen, vinner mitt hjärta.

Må gott

Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Härliga bilder alla tre! Gillar farten i andra bilden :)

Syrenen gör mig nästan lyrisk, doften känns långa vägar!

Ja, syren slår nog de mesta dofter. Kankse också för att blommar en så härlig tid/Lis

Tack för kommentaren hos mig.
Attans vad fina bilder du har tagit, blir ju lite avis.
Favoriten blir nummer 1 då den påminner om sommaren som komma skall.

Ha det gott.

/Zippo

3 ljuvliga dofter, men jag föredrar doften av syren, så det blir min favorit!
Ha det så gott!

Underbar triss med ljuvliga dofter. Min favorit blir syrenen. doftar sommarlov i min näsa. må gott.

Beautiful lilac. I can smell it now!! Great depth of field.

Fina doftbilder. Nu är det inte så väldigt länge till vi får känna syrénerna dofta igen.

Skicka en kommentar