TisdagsTema - Figur

24 februari 2009
 
 
 Edit Post
Tisdag igen och temat är Figur. Här är en ganska gammal och stor figur, närmare bestämt en sisådär 4 500 år och 20 meter hög. Hur Sfinxen förlorade sin näsa vet alla som sett filmen "Asterix och Kleopatra". Kan ju säga att Obelix inte är helt oskyldig. ;)


Fler bidrag hittar du hos TisdagsTema
 
 
kommentarer: 24 Skicka en kommentar

Detta om något är väl en figur, fint foto.

En riktigt gammal, välbevarad figur hos dej!
Hoppas dagen varit bra!

Här pratar vi STOR figur. Ser varmt och skönt ut också. ;)

Ja, en stor figur som står sig än:-)

Jag tycker att Sfinxen är otroligt vacker. Varje gång jag besöker den - det har blivit ett antal gånger genom åren - så blir jag lika starstruck :-)

härlig bild:) jag tittar på allt om egypten och alla gamla graver och mimier och sånt:)
det är något visst med egypten:)

Så otroligt vacker!
Ytterligare en plats på min reselista..

Ha det gott och kika gärna in hos mig! :)

Beautiful - love the great tones of gold - really neat picture!

Good shot for the theme! I like the textures and tones in the photo.

Åh, den figuren skulle jag också vilja besöka! Vilken tur du har som fått sett den:)

Dit hade jag också velat åka. Men det har inte blivit av ännu. Redan som barn var jag intresserad av egyptens hemligheter.
Ha det gott.

En mycket välkänd figur! Att du har fått se den på riktigt och till och med fotat den! :) Jag som inte har sett Asterix och Kleopatra har ingen aning hur Sfinxens profil ändrades. Kanske dags att se filmen? *L*

Ok, now I KNOW this is not Sweden! It is very beautiful and I lvoe all the details you've captured!

Vilken härlig bild och en härlig nyans i bilden. Lite mäktig att se på och visst andas det historia här helt klart och man blir nyfiken på dess historia och vill veta mer? Mvh Marie

En stor figur hos dig. Skulle gärna vilja se den live. Ha det bra/Lis

Jag har aldrig varit i Egypten, men de här figurerna är ju imponerande på bild så jag kan ju bara föreställa mej hur det är att få se dem i verkligheten. Och pyramiderna! WOW, säger jag bara! Och att det har blivit lite svinn här och där genom årtusendena... Det kan vi nog inte bara skylla Obelix för!? ;-)

Skulle verkligen vilja se denna figur i verkligheten. Så roligt att då se den på bild här hos dig. En riktig figur med anor...

Oj, det där är en figur som jag velat se sen jag var liten och läste om pyramiderna och sfinxen i Egypten. Fint foto, och passar ju vääl in på tisdagstemat "figur"!

Skicka en kommentar