FredagsFärger - Grå och Grön

13 mars 2009
 
 
 Edit Post
Grå och Grön är fredagens tema. En bild på mögel vore ju passande, men någon sådan har jag inte, så det får bli denna läskiga istället.


Vi håller på med vår nya toalett och dusch, det är jättekul och ska bli så skönt när den är klar och vi kan skrota den gamla, men det är mycket kvar att göra. Vi fick hem tolaettstolen igår och vi har köpt handfat, kommod, skåp m.m. så är det långt ifrån kaklat ännu. Duschvägg har vi inte riktigt bestämt oss för hur vi ska ha det, men troligen blir det så att vi bygger en vägg och kaklar den också. Hur som helst så blir en följd av detta angenäma bestyr att jag inte har så mycket tid över för bloggen och fotoutmaningar. Men jag kommer igen. :)

Trevlig helg på er!

Tillägg 14 mars: Jag gillar inte ormar utan stampar, hoppar, springer och skriker om jag stöter på en i naturen. Spelar ingen roll om det är en kopparorm eller snok, blir smått hysterisk iaf. Men jag faschineras av dem och tittar gärna på dem på något zoo eller på TV med fötterna tryggt uppe i soffan. Den gröna här ovan bor på Skansen. :)

Fler tolkningar hittar du hos FredagsFärger

 
 
kommentarer: 25 Skicka en kommentar

Vilken vacker grön orm....jag gillar ormar och har haft strumpebandssnokar själv tidigare.

Absolutely love green tree pythons so beautiful and serene.

Wow, vilken läcker bild! Som gjord för färgtemat : Vackert!

Ha en fin helg/E-L

Snygg bild men jisses vad rädd jag blir. Jag har en fruktansvärd ormfobi och kan inte ens se dom på bild utan att det går ilningar genom hela kroppen.
Ha det gott och lycka till med renoveringen.

OH, he's beautiful! And the green in your shot does justice to the real life tones and textures of these snakes. Wonderful photo.

Haha, den bilden hade jag lätt kunnat bidra med ;)
Hoppas vi får se lite bilder från det nya badrummet när det är klart.
Nu ska jag ut i solen en sväng :)

Trevlig helg å kram.

Oooooooooo, but definitely green! He is kinda pretty for a snake!!

Hujedamej!!!!! Jag måste tyvärr skrolla bort bilden bums ;-). Hann dock se vackert grönt mot trist grått.
Visst är det roligt med renovering. Vi som sagt stökar i "lilla" F´s rum, projekt flicka blir tonåring. Lycka till :-)

I have never seen such a brilliantly green snake before. Beautiful!

Nämen ojsan så snopet och komma in på den toan.. fy för, men färgen kan man inte ta miste på.. grön mot det lite mer grå.. Vacker bild:-)
Ha de fint/Pialotta

Oerhört vacker grön färg på den ormen och så ligger den så vackert med. Men jag antar att den inte är att leka med. :-)

Nu tror jag ju inte att ni har denna orm HEMMA hos er men jag fick en bild av att den fick flytta ut från toaletten som ni håller på att renovera...(hihi)
Nej, jag scrollar inte ner så fort för jag tycker den var urläcker!!

En riktigt läcker bild mitt i allt stök med badrum. Jag vet hur det är, har nyss fått vårt klart.

Hoppas inte det är ditt husdjur. Lycka till med badrummet. Kan ni komma hit och fortsätta sen? Ha det br/Lis

jisses vilken bild:)
den är ju jätte fin ..men jag är väldig glad över att den är på bilden och inte så rörlig:)

Grönt och grått är en ganska fin kombination. Det har du lyckats väldigt bra här. Ormens gröna färg kontrasterar bra mot de gråa stenarna.
Hade bra och trevlig helg på dig.

If a snake can be gorgeous then this one is. Beautiful shot.

ooohhh...vilken läskig orm - men så vacker!..och vilka läckra färger!
Ha en skön lördag och Lycka Till med badrummet!
Kramis

Finns en giftig liten grön groda. Undrar om denna gröna orm också signalerar giftig? Kanske bara kamouflage... Inte så förtjust i ormar, men med glasruta emellan går det bra. Vacker grön färg!

Creepy and green is right! A beautiful shot of this critter.

Just nu har håret rest sig på mina armar. Må så vara, men ingen kan ta miste på den gröna ormen. Jag beundrar dig att du har kunnat fota ormen, men jag hoppas att den fanns i ett terarium. Jag har en gång varit i en nationalpark i Afrika, där blev vi varnade för att de hade sett grön mamba. Inget angenämt besök för mig som är ormrädd. Ditt fota var fint, sa jag det? Amanda

Skicka en kommentar