Fototriss - Spegelbilder

15 mars 2009
 
 
 Edit Post
Jag hoppade över den förra fototrissen, så nu är det hög tid att vara med igen. :)
Spegelbilder är temat. Lekte först med tanken på att jag verkligen skulle använda speglar men jag orkade inte putsa... latmasken satte in helt enkelt. Det fick bli arkivet istället, förutom den i mitten som är dagsfärsk.

1. En pöl som träd speglar sig i.
2. Mitt första försök till en arrangerad spegelbild. Bara att inse att jag behöver stativ, lampor och en bra plats att hålla till på.
3. En vy över sjön på andra sidan gatan.




Fler tolkningar av temat hittar du hos Fototriss
 
 
kommentarer: 19 Skicka en kommentar

These are all wonderful mirror images! Love the water reflections, but the 3 mice are cute as a button! I have never tried that mirror idea either - great for your 1st try - now you have me wanting to do it!!

Men det var ju helt underbara spegel bilder:)
jag gör många men har få äkta :) har nu börjat på sistonde att fota vattenpölar nu också:D
ha en bra dag :)

Snygga speglingar där jag faller för den första bildens mystik :)

Ha en fin fortsatt söndagkväll/E-L

Underbara spegelbilder! Den sista blir min favorit!
Ha en riktigt skön kväll! Kramis

Hej! det blev samma för mig. Jag kunde inte låta bli:-) att vara med. Du har gjort ett bra försök med andra bilden. Jag testar själv med sådana arregamang. Vattenpölen får bli min favorit.
Hade fint:-)

Snygga bilder och vattenpölen - löv it!

Vaddå, vad är det för fel på tvåan? Den är i alla fall min favorit i din triss :-)

Fina speglingar. Min favvis, three blind mice :-)

The trees Please, the mice are Nice and the Lake ain't Fake, great selection, couldn't help the poetry sorry.

Mössen var ju hur söta som helst!!

Wonderful series. I love the color and reflections.

Tack för kommentaren

Fint fototriss. Andra bilden på mössen blir min favorit :)

Mössen är ju jättesöta! :-)

Hello Back again, I have been tagged by Iona as follows and would hope you can join the fun and take part too.
I was TAGGED by Iona and here are the rules:
•Go to your photo folder on your computer
•Go to the 6th folder of photos
•Go to the sixth picture
•Put the picture on your blog and a description of it
•Invite six friends to join the challenge
•Link them in your blog

The following people have been or will be TAGGED by me. I hope they elect to participate with us.

Rules are for breaking so post what ever you like, and as I said have fun

Skitsnygg triss.
Vet dock inte vilken av bild 1 och 2 som jag gillar bäst.

Ha det gott.

/Zippo

Jag hoppade också den förra. Fina bilder du visar, speciellt den översta med den skarpa och klara spegelbilden i vattenpölen.

Superfina speglingsbilder!
Den första är min favorit. Så vacker!

Vilka fina spegelbilder! Den första blev min favorit! Ha det så bra!

Skicka en kommentar