BlogAward

23 januari 2009
 
 
 Edit Post
När jag kom hem från en trevlig kväll med goda vänner och god mat och upptäckte jag att Margareta G har förärat mig med en utmärkelse. Kan en kväll sluta bättre? Blir så stolt och glad! Tack! :)

Det här med fotoutmaningar är verkligen superkul och det är så roligt att se andras vackra och kreativa bidrag. Fototriss på söndagar är höjdpunkten och det var den första fotoutmaning jag var med i någonsin. Sedan har de blivit fler och fler. :)


Självklart är awarden förenad med ansvar. Reglerna för utmärkelsen är följande:
Du sätter loggan på din blogg och länkar till den personen som utmärkelsen kom från. Du nominerar minst fem andra bloggar och länkar till dem i din egen blogg. Lämna ett meddelande till dessa på deras bloggar.

Det är verkligen svårt att välja ut endast fem av alla härliga fotobloggare. Jag skulle vilja ge den till så många. För det finns många duktiga, kreativa och fyndiga fotografer världen över som jag gärna återkommer till. Men nu säger reglerna minst fem och de blir utan rangordning men väl i bokstavsordning: AnnaKK, Della, Kerstin, Monkan och Veronica

 
 
kommentarer: 8 Skicka en kommentar

Hej!
Ja, jag har tänkt på det själv att man skulle lägga ut originalbilden innan den blev redigerad. Jag ska göra det nästa gång när jag får tillfälle. Grattis till awarden förresten. Jag har fått en till också från samma avsändare. Men jag vet inte om jag ska ta emot den. Dels för att man ska dela ut till andra bloggare bl.a. Nä, sådant vill jag inte hålla på med. Det börjar kännas löjligt med sådant. Man kan ju undra om det är en kärringgrej (förlåt men jag är väldigt frustrerad över alla dessa utmaningar) där de inte inte gör något annat om dagarna än att blogga medan deras män försörjer dem (Fy fan). Jag tänker hoppa av de flesta fotoutmaningar och endast ha ett par stycken, som en kul grej bara. Mitt motto med min blogg att den ska vara personlig. Sedan skiter jag i hur många besökare jag får.
Tack för ordet.

Hejsan!

Visst är det kul att bli uppnärksammad genom att få awarder! Grattis till att duhar fått denna, och tack så hjärtligt för att du vill ge den vidare till mej! :-)

Vaddå för något erkännande? För lite sex eller? Det finns ingen jury eller någon konstruktiv motivering till varför man får det. Sedan kan det liknas som spam, sånt man får i inkorgen ibland och jag hatar också för att det liknas som ett kedjebrev. Jag skulle kunna stämma någon för detta.
Jag fick denna award tidigare under denna vecka och blev givetvis glad över den. Men sedan vändes det mot en besvikelse när jag synade vad det gick ut på... Genomskinligt och ogenomtänkt. Det är bara skinntorra kärringar som håller på med sådant där larv. Gör något vettigt istället.

Åhå, någon på krigstigen här? =)
Tack snälla du vad gullig du är!!! Tar gladeligen emot den =)

Skriv inget mer till mig är du snäll så jag inte sårar dig eller andra ännu mer än vad jag har gjort hittills för min kritik mot awarden. Din senaste kommentar kommer inte att publiceras hos mig.

Ojdå, här var det lite irriterat! :)
Tack snälla du för awarden. Jag gläds åt den, tro mig! Det är så kul att man uppskattas för det man gör, trots att det inte är nån jury som delar ut den. :)Jag ska lägga ut den på min blogg men det får bli lite senare. Nu ska jag och dottern dra ut på en superrea. :)
Ha en himla fin dag och tack än en gång.

Som ni ser av kommentarerna här så tänker inte Artlover publicera den sista kommentaren jag skrev i hans blogg. På hans första här i min, i detta inlägg, svarade jag:

"Wow, så himla häftigt! Superläckert! :)
Photoshop är kul och du har verkligen öga för vad som funkar.

Vi har så många "måsten" i vardagen så för mig är fotograferandet och bloggandet ett rent och kärt nöje och en avkoppling. Men framför allt tycker jag att det är skitkul! :)

Jag tycker personligen också att det är superkul att få en award. Det blir som något slags erkännande, även om det endast är i denna konstiga cybervärlden.
Och när det gäller fotoutmaningar väljer jag vilka jag är med i och hur ofta. Det får inte bli ett måste, ett krav. Då försvinner lusten. I alla fall för mig.

Ha det gott och sköt om dig.
SysterLilli"

På hans andra och än mer otrevliga kommentar, svarade jag med samma myt:

"Respekt mannen, respekt! Du verkar inte må så bra eftersom du kan haka upp dig på något så trivialt som bloggawards. För lite sex kanske?

Hälsningar från en skinntorr kärring"

Det är alltså detta han inte tänker publicera. Det säger mer om honom än om mig, tror jag. Jag uppfattar det som att han inte klarade av att ta emot med samma myt.

Visst, jag skulle ha låtit det hela bero genom att inte skriva om vad fotoutmaningar och blogawards betyder för mig, och jag skulle definitivt inte ha skrivit den sista. Men inte trodde jag att det skulle ta sådana här proportioner... Trist är det, riktigt trist.

Men nu är det som det är och varför bry sig?
Life goes on med roliga fotoutmaningar och blogawards. :)

Skicka en kommentar