Traskar runt i djungel

07 september 2008
 
 
 Edit Post
Inte klokt. Igår skulle jag köpa en alldeles egen bärbar dator hade jag bestämt mig för. Blev det så? Nej! Det är verkligen en djungel!

Vi var på ElGiganten, PC City, Siba, Mediamarkt och Expert. Vad är de de har i butikerna egentligen? Jo, det är ju inte det senaste direkt och i alla är det Vista Home. Frågar man snällt om de kan fixa installation av annat operativ så är det kalla handen direkt. Jag måste ha Vista Business annars får vi inte upp den på nätverket här hemma. Trist att man måste ha Vista överhuvudtaget, att få tag på någon med XP i verkar vara helt stört omöjligt.

Jakten får fortsätta idag. Eller så får jag väl helt enkelt köpa en för hemma bruk och uppdatera till business. Har hittat en som vi ska titta på idag, processorn är väl inte helt super, men skulle tro att den duger till mig, jag ska ju inte spela spel på den. Det är en Intel Core 2 Duo processor T5750 (2,0GHz, 667MHz FSB, 2MB L2-cache). Annars har den 4GB ram och 320GB hårddisk, 13,3" och verkar ok med ett skapligt pris.

Ett lycka till på vägen vore inte så dumt att få. :)
 
 
kommentarer Skicka en kommentar

Skicka en kommentar