SL och fejkade SMS-biljetter

19 september 2008
 
 
 Edit Post

Det finns så många kreativa människor. Några har tydligen gjort ett program som man laddar ner till mobilen och vips så har man fejkade SMS-biljetter att åka för hos SL. Minst ett hundratal personer använder det olagliga bluffsystemet skriver Metro.

Det är inte så konstigt. SL är inte så bra på att informera. Och många av busschaufförerna borde gå på charmkurs och lära sig lite hyfs och vett.

Jag köper alltid 30-dagarskort, men ibland missar jag datumet och står där utan färdbiljett. Då är det ju så smidigt att bara skicka iväg ett SMS och visa mobilen för chauffören.Det är väldigt smidigt om man vet vilka koder man ska skicka och till vilket nummer.

Fråga en busschaufför och du får till svar: - Nej, jag vet inte. Sådant har vi inte tid att hålla reda på. Det får du ta reda på själv.

Så står man där och skäms. Får stå och skrapa med foten och måste be om att få åka med ändå. Nu har jag fått åka med, de få gånger detta inträffat. Men det är en olustig känsla. Och visst är det konstigt att man då får åka med helt gratis. Snacka om att SL förlorar stålar vid sådana här tillfällen! Och vad händer vid eventuell kontroll? Åker jag på böter då trots att min ambition inte varit att åka gratis?

Tur att det finns kreativa människor som skapar program som verkar fungera. För SL verkar ju inte bry sig särskilt om att upplysa om sin egen SMS-tjänst.

Ska nog leta reda på det där programmet och ladda ner det. Tack Metro för upplysningen! :)

 
 
kommentarer Skicka en kommentar

Skicka en kommentar