Sluttraskat i djungeln för den här gången

08 september 2008
 
 
 Edit Post
Så blev jag då med en alldeles egen bärbar dator igår. MinMan och jag åkte till NetOnNet i Veddesta och handlade. Ganska kul lagerbutik faktiskt där det finns det mesta när det gäller elektriska apparater. MinMan köpte en 12" Acer som han ska ha i jobbet också.

Något som är väldigt konstigt är att jag skulle ju uppgradera 13,3" jag köpte med Vista Business. Den var slut hos NetOnNet så vi tittade på Vista Ultimate istället. Men jag tyckte den var alldeles för dyr, 4 745 kr! Sa att vi kan ju köpa Business någon annan stans. Sagt o gjort, vi åkte till ComputerCity i Kungens Kurva och där hade de. Business kostade 2 790 kr. Vilken skillnad i pris! Vid en närmare titt så såg vi att Ultimate bara kostade 200 kr mer. 2 990 kronor alltså. Hur kan det skilja 1 755 kronor för samma produkt? Obegripligt!

Tro nu inte att min nya bärbara är igång ännu. När vi kom hem åkte vi och plockade svamp. Efter det så installerade jag Ultimate i nya maskinen, med påföljden att en del drivrutiner försvann. Så jakten på drivrutiner startade och nu idag på morgonen har vi äntligen fått upp den på det trådlösa nätverket. Men ännu är det en bit kvar med olika installationer innan jag kan använda den fullt ut.

Sitter alltså nu med MinMans en gammal, med sunkig skärm som väl lägger av vilken dag som helst och glapp nätadapter. Men snart, snart ska jag blogga från min alldeles egna! :)
 
 
kommentarer Skicka en kommentar

Skicka en kommentar