Min LilleBror och YngstaBarnet

23 augusti 2008
 
 
 Edit Post
Min älskade LilleBror är på loppis just nu. Han är någonstans Norr om Dalälven med YngstaBarnet. Loppis måste de åka på för att få in pengar till mat. De andra inkomsterna går åt till att betala lån och andra månatliga räkningar. YngstaBarnet är helt underbart go'. Man blir rörd till tårar när man ser hur han håller på och fixar o trixar för att alla ska ha det bra. Han är så otroligt omtänksam.

Förra helgen var jag med dem och shoppade lite kläder. YngstaBarnet hade en tid pratat om att han ville ha en kassabok. För att lära sig hur det fungerar med pengar ut och in i kassan och få koll. Men YngstaBarnet tyckte att det var för dyrt med 25 kronor.

Jag bad honom visa mig vilken det var han ville ha och sade- Du får den av mig. Det är klart att du ska ha en kassabok!YngstaBarnet flög på mig och kramade om mig hårt och visste inte riktigt hur han skulle kunna tacka tillräckligt.

Där står jag i bokhandeln, med YngstaBarnet kramandes runt midjan. Tårarna bränner i ögonen och det krävs en hel del av mig för att inte börja gråta högljutt. Behärskat mig har jag gjort tills nu. Nu får tårarna rinna fritt och stillsamt. Det är en stor sorg, det LilleBror och hans familj går igenom nu. Men det finns också så oerhört mycket värme och kärlek.

Det kommer att ordna sig!
 
 
kommentarer Skicka en kommentar

Skicka en kommentar