Alla dessa sidenband

22 augusti 2008
 
 
 Edit Post
Mode, kläder, linnen, tröjor, koftor. Jag förstår inte en sak, eller jo till viss del förstår jag alla dessa sidenband som sitter på tröjor, jumprar, linnen och koftor m.m. idag. Många av dem känns helt onödiga.

Förr fanns dessa sidenband påsydda som öglor vid axlarna på tröjor som hade vida halsar. Jag fattar att öglorna är till för att kunna hänga tröjan på en galge. Öglorna sätter man kring galgen så att tröjan inte ska halka av galgen i garderoben.

Men idag är det inte bara öglor vid axlarna. Idag är det sidenband som går från axel till axel, tvärsöver tröjan alltså, i nacken. Dessa finns på stort sett ALLA tröjor, linnen, jumprar och koftor m.m. Även på de plagg där sidenbanden absolut inte behövs. Varför?
Vad är meningen? Är det överproduktion av sidenband någonstans i världen? Vem sitter och syr dit alla dessa sidenband?

Varför är det så här? Jag hoppas det finns några vänliga själar som har lust att förklara detta vfenomen för mig. :)
 
 
kommentarer Skicka en kommentar

Skicka en kommentar