Tomtarbete

20 april 2009
 
 
 Edit Post
Länge sedan jag gjorde ett inlägg här... Det är så mycket runt i kring som ska fixas och det roliga är att vi verkligen kommit igång med tomten. Jordhögar är borttagna, det är grävt för ny större uteplats, vi har tagit in offerter på att anlägga ny gräsmatta på 275 kvm på vår 1 400 kvm tomt.

När det gäller gräsmattan så lutar det åt att det kostar cirka 40 000 kronor. Då sker också visst markarbete förutom anläggning av gräsmattan. Ingår gör allt: utjämning av mark, jordfräsning, borttagning av skräp, ny jord och färdig gräsmatta. Ska bli himla skönt när det är klart. Då har vi i alla fall en del av tomten klar. :)

Det känns i kroppen att jag gör saker jag inte brukar göra. Muskler som gör sig påminda lite här och där. Träningsvärk i händerna... Men det är roligt. :)
 
 
kommentarer: 11 Skicka en kommentar

sounds exciting, now I am waiting for a picture of the finished product!! :)

Jag har aldrig tålamod till att vänta . jag vill att allt skall bli klart fort så jag kan få se det färdigt fort :)
men jag förstår att det blir jätte roligt när det har blivit klart
ha en bra dag

I miss seeing your gorgeous photographs but will be glad when you show us your new project and are back posting. See you soon!!

Hoppas nu att du inte sliter ut dig helt nu med allt det jobb som detta innebär.. ta ett par timmer ledigt om dagen så du kan få njuta av livet lite också:)
kram

Trädgårdsarbete är jättekul! Jag och en kompis delar på en kolonilott. Det är så mysigt.

Ja, bloggandet får vila och du får jobba på tomten. Jag känner igen det där. Nu vill man vara på landet och pula med allt där. Jag hoppas att din mark blir fin sedan.
Hade så bra där ute på tomten.

Hoppas att du tar dig tid att fota allt som händer. Vi är nog många som är intresserade. :)
Ha en fin valborgsmässoafton.

Hej:) vill bara hoppa in och säga Trevlig Valborg och hoppas att du hade det trevligt då:)
här var det lugnt och skönt .. precis som jag ville ha det:) satt ute på altanen och drack kaffe och bara njöt
ha en skön dag
kram

Var ett tag sedan jag kikade in här, ser att du har fullt upp =)
Vi skrives när vi skrives........=)

Jag vill önska dig en riktig trevlig midsommar och hoppas på att du får lite sol idag:)
kram

Brr, spindelmor har åtta ben, sex har mamma myra......
Välkommen tillbaka =)

Skicka en kommentar