TisdagsTema - Vardagslyx

07 april 2009
 
 
 Edit Post
Vardagslyx är temat och det finns ju egentligen så mycket som passar in här, naturens årstidsväxlingar, en bukett blommor, god middag, umgås med vänner, läsa en bok, gå på bio... Tänker man efter lite så finns det som sagt hur mycket vardagslyx som helst. Det gäller bara att ta vara på den väl. Men jag valde följande tre bilder:
  1. Skogspromenader med min man och hund är ett lyx vi unnar oss ofta. Dels för att hund ska få springa av sig ordentligt, men också för att att det är så underbart härligt att gå och lyssna på tystnaden. På höstarna kryddas promenaderna med svampplockning.
  2. Mysa med både hund och katt samtidigt är vardagslyx.
  3. En romantisk kaviarmacka är vardagslyx utöver det vanliga. Denna gjorde min man till mig i lördags. Det står S "hjärta" A - initialerna hans och mitt förnamn börjar på. :)



Fler bidrag hittar du hos TisdagsTema
 
 
kommentarer: 18 Skicka en kommentar

Kaviarmackan har jag precis stoppat i mig och nu väntar skogen. så din lyx är även min!

Vilken underbar tillvaro du har. Var rädd om den.

Ja det finns så mycke vardagslyx att vara glad över!!

Mycket lyx i vardagen :) Det gäller att uppskatt det lilla. Bra tolkningar.

Härlig tolkning och viken gullig man du har. :) Jättefina bilder.
Ha det gott.

Dufick du till din vardagslyx med så bra text och bilder till:) Kaviarmackan.. en romantisk lyxmacka.. javisst är den;)
Skogspromenader och allt vad gäller naturens egna konstverk.. jag njuter....
Ha de gott/Pialotta

Skogspromenader är lyx.Tycker mest om 1. bilden :)

What super pictures (and what a romantic husband you have)! :)

Fortsätt att ta vara på all vardaglig lyx. Det verkar enkelt att hitta för er och att plocka svamp är kul. /Amanda

Javisst är det vardagslyx!
Att ta vara på varandra...
Ha en underbar tisdagskväll!
Kramen.

Vilka fina stunder du fångat på bild, det är vardagslyx så det skvätter om det...

Ha de bra/ Bobo

visst är det en lyx:)
och en underbar sån.
jag har haft en så underbar dag ihop med min dotter idag .vi var på en foto promenad och fick så många fina bilder och hade det så mysigt .det är lyx det:D i alla fall för mig att man har sina nära och kära näre och att de är friska .det är underbart
ha en bra dag
kram

det får bli skogen för mig. Djur gillar jag men är lite allergisk och kaviar har jag aldrig lärt mig gilla.

Vilken gullig macka! Härliga bilder också och inte så helt olikt min vardag, med hundpromenader i skogen och mys i soffan -katten, så förstås.
Ha en fin påsk. Kram Anette

Bild nummer två är supersöt!!
Gillar skogen också, så stämningsfull. Mackan ser bara för god ut! ^__^

Skicka en kommentar